....::KALAMUN MINNI::....

"Sebaik-baik perhiasan di dunia adalah wanita yang solehah dan wanita solehah itu tidak memandang dan tidak dipandang''
-Aish SaFa-

Saturday 12 May 2012

PUISI BUAT AWAK

Awak,
Terima kasih pernah menjadi kawan saya.
Saya tahu saya banyak buat salah kat awak.
Tapi siapalah saya untuk terlalu maksum.
Saya juga manusia biasa.

Awak,
Saya nak kata saya gembira sangat
Saya nak kata saya bahagia sangat
Sebab ada peluang ini berjumpa awak
Setelah kesekian lamanya

Awak,
Saya tak pernah ingin menyakiti hati kawan saya,
Tapi saya ingin menegur awak supaya awak tak terus dek arus dunia,
Itu tandanya sayang saya pada awak,
Tapi saya sedar teguran saya buat awak bermasam durja dengan saya.
 
Awak,
Awak pasti nak tahu kenapa saya tulis ni
Sebab kalaulah satu hari nanti saya tiada,
Saya harap awak bacalah apa saya tulis ni,
Sebab saya masih menganggap awak sebagai kawan saya.

Awak,
Umur saya tak lah panjang sangat,
Sebab saya tak lah akan hidup selamanya,
Saya tak lah sesihat awak,
Saya ni hanya dipinjamkan nyawa.

Awak,
Sebenarnya saya akan dijemput bila2 je,
Sebab tu saya harap sangat kata maaf dari awak,
Tapi sampai sekarang rasanya belum pernah awak sebut,
Tapi tak mengapa saya tunggu selagi nyawa saya masih ada.

Awak,
Andai nyawa saya diambil sebelum sempat saya mendengarnya,
Saya harap awak datang ke pengebumian saya,
Dan tolong doakan saya Al-Fatihah,
Semoga ia menjadi hadiah buat saya.



Idea kreatif penulis semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau mati.

Penulisan,
Aish SaFa
menanti kata maafmu.

No comments:

Post a Comment