....::KALAMUN MINNI::....

"Sebaik-baik perhiasan di dunia adalah wanita yang solehah dan wanita solehah itu tidak memandang dan tidak dipandang''
-Aish SaFa-

Thursday 27 December 2012

TIKA ITU


Ketika itu,
Aku pandang awan nan tinggi di angkasa
Penuh rasa bahagia di dada
Seperti mana awan itu berarak
Seperti itu juga lah hati ku ketawa riang
Aku bahagia dengan kehidupan ku kala itu
Kerana aku merasakan dunia ini aku yang punya

Ketika itu,
Aku cuba menghitung sebanyak bintang di langit gelita
Namun semakin ku hitung semakin tak terhitung bilangannya
Dan aku merasakan kebahagiaan ku juga tak bisa aku hitung
Kerna dunia di sekeliling ku membuat aku tersenyum bahagia
Terima kasih buat pendamping2ku yang setia
Yang setia mewarnai hari2 ku menjadi lebih ceria

Taktala itu,
Masa terus berlalu dengan pantas
Tanpa sedikit pun membiarkan bahagia itu terus kekal di situ
Dan saat itu tetap berlaku
Awan mendung datang tanpa diduga
Bukan aku yang pinta
Dan tak pernah juga aku menduga

Taktala itu,
Hatiku didatangi perasaan yang bersalah teramat
Bukan niatku bicara begitu
Bukan maksudku untuk mengguriskan satu jiwa
Tapi barangkali anasir luar membuatkan fikiranku bercelaru
Bebanan kerja membuatkan aku termengah dalam kepenatan
Dan aku tanpa sedar membuatkan bahagia itu sekelip mata hilang
Membawa seribu penyesalan yang tiada gunanya lagi

Andai waktu itu berulang kembali
Akan ku pastikan semuanya takkan terjadi
Demi meraih kebahagian yang sejati
Bukan mendung di tengah hari yang cerah

Sajak di malam yang indah,
Aish SaFa


No comments:

Post a Comment