....::KALAMUN MINNI::....

"Sebaik-baik perhiasan di dunia adalah wanita yang solehah dan wanita solehah itu tidak memandang dan tidak dipandang''
-Aish SaFa-

Thursday 3 January 2013

Cerita ceritu Farah

Hi and Assalamualaikum! :)

Tak ada cerita menarik pun yang SaFa nak kongsikan. Tapi disebabkan SaFa mempunyai banyak masa yang terluang pada hari ini, SaFa berhajat untuk meluangkan sedikit masa bersama blog kesayangan SaFa. Ekceli, 2 hari yang lepas adik bongsu SaFa telah mula bersekolah. Bahagianya SaFa kerana adik sudah mula bersekolah tapi SaFa agak terkilan sedikit kerana SaFa tiada bersamanya untuk menemaninya ke sekolah. :( Padahal SaFa sangat excited nak tengok gelagatnya si cilik Farah pada hari pertama, tetapi memandangkan SaFa menduduki final exam pada hari tersebut maka tiadalah kesempatan buat SaFa mengahntarnya ke taski. Huhu.

Buat pengetahuan readers di blog SaFa, adik bongsu SaFa adalah sebahagian nyawa SaFa kerana dia adalah insan yang paling rapat dengan SaFa selain Umi dan Abah SaFa. Bagi SaFa, dia adalah jiwa SaFa. Andai kata hatinya tersakiti, SaFa seolah dapat merasakan kesakitannya juga. Sudah diibaratkan seolah ada suatu kuasa yang luar biasa antara kami. Sebaliknya jika perasaan dan jiwa SaFa yang merana dan sengsara, SaFa juga dapat melihat kesedihan di wajahnya. Pokoknya SaFa sangat akrab dengannya semenjak dia lahir ke dunia ini sehinggakan orang yang paling SaFa percayai untuk berkongsi rahsia adalah dia walaupun usianya baru menjangkau 5 tahun tetapi pemikirannya sangat matang. Thank you a lot my dearest Farah. :)

Let me introduce my youngest sister forever,Farah Fasihah.

Haha, comelnyer dia. SaFa mase taski dulu pun tak pandai pakai tudung comel2 macam tu. hak2. :p
Malam semalam SaFa call umi SaFa bertanyakan tentang hari pertama persekolahan si cilik Farah. Tak sangka SaFa yang si cilik Farah ni manja juga rupanya. Katanya umi, dia menangis. Tapi normallah tu, first day right? takut lagi ditinggalkan sebab tak de kawan.  Apa lagi, SaFa terus lah mengambil peluang berborak panjang dengan Farah selepas berborak dengan umi. 

Jeng3. SaFa tahu Farah pasti akan mendengar cakap SaFa. Ha, inilah peluangnya SaFa memberikan kata2 semangat buat dia. SaFa berjanji akan memberikan hadiah kepadanya kalau dia berjaya dan rajin ke sekolah. (Kene la pandai ambik hati budak2 hehe) Lagi, SaFa minta dia berjanji takkan menangis lagi ke sekolah. Mula2 dia seolah tida mengendahkan permintaan SaFa tapi buktinya selepas hari kedua persekolahan, SaFa menelefon umi, alhamdulillah, umi memberitakan cerita yang positif. Katanya, Farah sangat bersemangat ke sekolah pada hari kedua. Setelah bersalaman dengan Umi dan Abah di dalam kereta, dia terus menuju masuk ke dalam kelas. Wauu, sungguh ajaib! Sebabnya Farah yang SaFa kenali sangat pemalu orangnya. Apapun SaFa bersyukur dengan perubahan yang positif itu.  :)

Oraite my dear Farah, Kak Long menulis moment kebahagian Kak Long di blog Kak Long ini tanda Kak Long sangat beruntung dapat adik macam Farah. Nanti bila Farah dah besar boleh lah Farah membaca hasil tulisan Kak Long dan Farah akan lebih mengetahui betapa besarnya cinta Kak Long buatmu sayang. :') 

Dan buatmu adikku, segala yang akan menjadi sebahagian hidup Kak Long nanti akan menjadi satu perkara yang Kak Long akan minta pandangan darimu. Itu janji Kak Long. Kata2 ini sangat mendalam maksudnya, tetapi Kak Long pasti akan jelaskan kepadamu nanti tika usiamu sudah sampai waktunya. InsyaAllah.  

Dedikasi buatmu permata hatiku, Farah Fasihah.

Kak Long Iman,
Aish SaFa

3 comments:

  1. wahwahwah..taski ap?taski abim ea..sama la dulu.hehe

    ReplyDelete
  2. haah, taski abim. hehe. eh, dila pown taski abim k? :p sibuk je. haha. :D

    ReplyDelete
  3. mestila..taski abim..eh biala..kite dah makan garam dulu la.haha

    ReplyDelete